De Leerdamse Ondernemers Vereniging (L.O.V.) behartigt de belangen van de ondernemers in het centrum van Leerdam en bestaat al sinds 1910. Zij waren op zoek naar een meer toegankelijk "gezicht" om te communiceren naar de consument. Men wilde van het oudbollige image af. Dit gold ook voor de interne communicatie naar de leden.
Uitvoering
De naam Stadshart Leerdam geeft aan dat het centrum het "kloppend hart" van de stad Leerdam is en wil zijn. De basis van het logo is de welbekende pointer, echter zijn daar extra elementen aan toegevoegd. Drie gekleurde huizen die staan voor Cultuur (blauw), Winkelen (oranje) en Recreëren (groen) en uiteraard het hart in het midden.
Ontwikkeling en webdesign waarbij informatievoorziening aan de consument voorop staat. Welke winkels zijn er? Wat is er te doen en wie zijn nou eigenlijk die ondernemers?
Om de verkoop na de 1e lockdown te stimuleren, is er een chequeboek ontwikkeld voor alle inwoners van de gemeente Vijfheerenlanden en omliggende dorpen.
Tijdens de 2e lockdown is er een "menukaart" ontwikkeld waarin alle ondernemers konden aangeven op welke wijze de consument toch lokaal kon kopen.
Posters tbv evenementen, georganiseerd door de LOV, worden allemaal in de huisstijl van Stadhart Leerdam gecommuniceerd